Hej alla glada!!

Idag var första dagen efter lovet! Mitt lov var väldigt skönt och jag hade askul!!

Jag började lovet med att skriva min essä och skickade in mästerverket (...) prick 00:00. *selfhighfive*

På lördagen hoppade hela familjen in i bilen på väg mot Bollnäs och JSM. På lördagen skulle försök F19 1500m hållas där jag skulle delta. Vi var 13 anmälda och enligt SM-regler blir det final direkt om man är under 13 löpare och två försöksheat om man är mellan 13-21 löpare. Efter lite trixande strök sig en tjej precis innan listan togs ner och därmed blev försöken inställda och finalen hölls direkt på söndagen. Det var dock ganska skönt att se på hallen, känna på banorna och stämningen och jogga runt lite innan så att man var mer förberedd för söndagen.

Efter en helt okej middag, mer än okej pingisturnering, natt och frukost på hotellet, bar det av till arenan igen på söndagen. Jag slutade 4a i loppet och sprang på ett nytt personligt rekord4.50,65 så jag var megaglad!!



Efter tävlingen åkte vi vidare mot Norge och Teveldalen varifrån jag och min famlij skulle börja vår inplanerade skidtur. Vi hade några superhärliga dagar där vi gick mellan Teveldalen, Björnshytta, Storeiriksvollen, Blåhammaren och Rundhögen.



Vädret var ganska dåligt och vi hade blötsnö, HÅRD vind och uselt dåligt före i princip hela tiden. Trots det höll vi alla humöret uppe (mestadels av tiden iaf) och hade några sjukt roliga men enormt jobbiga dagar ihop. Vi avslutade färden med VÄRLDENS GODASTE MIDDAG på Blåhammaren och bastubad i jordens finaste bastu.



Det värsta med turen var helt klart de sjuka skavsår jag fick på hälarna!! (VILL BARA VARNA ATT DET KOMMER EN BILD LÄNGRE NER!!)



Efter de härliga dagarna uppe på Norges och Sveriges fjälltoppar drog vi oss till Edsåsdalen där våra familjekompisar bor. Där hade vi en skön kväll och laddade upp inför morgondagens planerade skidtur till Åre. Jag, mamma och Olof hade sedan en skiddag i Åre med mcysket stängda ligftar, ganska dåliga backar, hård blåst och långa köer. Så det var ganska tråkigt men vi hade det ändå kul ihop som alltid och det var asroligt att åka skidor igen!! På kvällen väntade after-ski och bad i tunnan.



Dagen efter sken solen och båda familjerna och två av tre hundar satte av mot Helenakåtan för ytterligare en härlig dag på fjället. Vi tolkade efter skoter en bit upp och sedan hade vi üderfin skidåkning hela vägen upp till  kåtan och ner till dalen igen. Kort sagt: Världens underbaraste dag!









På söndagen åkte vi hem igen med solen skinadne i ansiktet hela bilresan och Vasaloppet på radion. När vi kom hem tog jag av skavsårsplåsterna för första gången på en vecka och höll på att svimma!!





Jaa, det var mitt lov i mobilbilder det!

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0