Saker som jag gillar:

Det här inlägget skrev jag i somras och nu när jag läste igenom det idag, kan jag inte låta bli att längta sjukligt mycket efter sommar igen!

- smaken av tandkräm och saltvatten när man borstar tänderna.
- lukten av smultron.
- när man börjar se raderna av grönsaker i trädgårdslandet.
- egenodlade rödbettor med chevréost, pinjenötter och honung
- stekt abborre med egenodlad potatis och smält smör
- att prata med bästisar i telefon efter att inte ha hört deras röst på flera veckor
- ben & Jerry's peanutbutter och cookiedough glass efter att den legat framme i solen i några minuter
- att känna vattnet som strömmar längs kroppen när man dyker i
- hur morgontröttheten försvinner chockartat snabbt när man tar morgondoppet
- att känna skållheta klippor mot ryggen och hur solen bränner bort vattendropparna när man lagt sig för att torka efter att ha badat tills man är kall som en isbit och tänderna skakar
- att känna hur mjölksyran lättar ur benen och svettdropparna rinner ur pannan efter att ha sprungit i 25-gradig värme
- nymålade naglar
- mina störda men übergulliga jobbarkompisar på macken
- känslan efter att någon tankat 1200 liter diesel
- min fina 18årspresent som alltid finns på min handled
- att lyssna på sommarpratarna, äta solsmält Marabou och sova i hammocken.
- att snacka skit med e-type på macken
- Pärlan
- fröken Lundstedt
- efterfesterna på möjamacken
- att ligga tre kompisar i en liten dubbelsäng och prata till halv 5 på natten för att sedan gå upp 8 och jobba 11 timmar
- att ligga på rygg i grönsakslandet och äta röda, svarta och vita vinbär
- mammas rabarberpaj med vaniljvisp
- min snart 87 åriga farmor och hennes tjejpaddlingar
- 45knoparn
- Att springa barfota på pontonen
- körsbär
- grannarnas studsmatta
- när waxholmsbåten kommer med tidningen
- att få dricks <3
- lukten när pappa tänder bastun
- att ta med morgonfilen ner till grönsakslandet och plocka hallon ovh vinbär att lägga i
- att få lägga huvudet på kudden, med musiken från kvällen bultande i öronen och äntligen sova
- Soplasse
- hundvalpar
- klockan halv 8 när macken börjar stängas och musiken dånar ur högtalarna
- att vindsurfa
- att sitta på staketet till altanen ppå macken när klockan är 16.00 och njuta av solen som strålar
- att paddla runt ön i solnedgången
- den här låten: http://www.youtube.com/watch?v=T3uhJZO5hEU


Kommentarer
Postat av: saga

asssaaa aaaaaahhh jag dooor vad harligt det later!!!!!!

2012-01-05 @ 00:12:50
Postat av: Amalia

ÅH HERREGUD!!!!



Det där inlägget gjorde så jag fick ont i kroppen av längtan efter sommar, värme och bara lata dagar!!



ÅH va allt passa perfekt OCH jag kom o tänka på alla MINNEN o upplevelser som vi har som är helt omöjliga att förklara.... typ känslan att stå allra först tillsammans med sin bästabästabästa vän i ett nypistat liftspår klockan 9 i -20 grader och snökaos



<3<3<3<3

2012-01-06 @ 15:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0