Tjenare Bloggen med stort B

Godmorgon alla coola!

Min helg har varit f1 bra!
fredagkvällen var jag och min familj på middag hos vår bästa-kompis-familj; familjen Koch.
Vi åt gooood mat, som alltid hemma hos Kocharna!!
När vi kom hem somnade jag så fort jag kom innanför tröskeln.

När jag vaknade igen var det lördag och dags för träningBosön!
Det gick riktigt braa och jag var sjukt taggad!!
Det enda negativa var att jag gjorde illa mitt knä, och det känns fortfarande inte så bra..........
När jag kom hem "pluggade" jag = gjorde en "a"-uppgift på ett fysiktal... illa Anna, illa.
Klockan 17.50 bar det av ner till RM-hallen för att se på min världscooola underbara kompiZ Lisa som skulle spela fotbollsmatch. Det var en jämn och rolig match!!
Jag blev ganska taggad på att spela fotboll igen kan man säga...den har ju liksom kind of hamnat lite åt sidan nu när jag satsat på löpningen. Sååå, vi får se vad som händer...
När jag kom hem hade mamsen och papsen dukat lyxmiddag och jag åt tills jag knappt kunde resa mig från stolen!
Amalia kom förbi sen på kvällen och vi skrattade åt youtubeklipp, kollade facebook och pratade om allt mellan himmel och jord! A <3 A för all oändlig framtid

söndagen vaknade jag alldeles för tiiidigt av att pappa kom ner och sa att jag var tvungen att gå upp för Olof gjorde frukost! Olof?! Olof började ha hemkunskap för första gången för två veckor sedan och hade som läxa att göra "en god frukost åt familjen".
Så jag började stapla upp för trappan, dels för att jag hade ont i mitt knä och dels för att jag höll på att somna stående, medan jag tänkte på vilken ursäkt jag skulle komma på för att inte behöva äta Olofs cement-gröt, brända mackor eller sönderkokta ägg.
När jag kommer in i köket håller jag på att tappa hakan!
Där står Olof och steker pannkakor!!
När ni hör någon säga att världens klantigaste, 11-åriga lillebror ska göra pannkakor, kanske ni tänker er att jag möttes av ett kaos, med svartbrända pannkakshalvor lite överallt, men nej där har ni fel!
På en tallrik låg kanske 20 HELT perfekta pannkakor som var TOTALY underbaraa!!
Jag är så sjukt imponerad!!
Olof är från och med nu familjens mästerkock number 1!

Jag undrar varför jag är den enda utan kock-genen i min familj...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0