Lisa

Hej! Idag har varit en ganska rolig dag, trots att jag började skolan.
Jag hade saknat mina vänner mer än jag trodde och gick omkring och mådde bra hela dagen! Nästan.

Men jag har inte bara skrattat idag. Jag har gråtit också. Men inte för att jag mådde dåligt, utanför att jag mådde så freaking fantastiskt otroligt sjukt enormt fucking jävla bra!

Anledningarna heter Lisa och "Boken om en galet bra vän".

Tänk att det finns personer som man kan bli så ofantligt lyckliga av att se, prata med, få ett sms av, maila med, skriva brev med, prata med i telefon, skypa med, chatta med och vara med! "Boken om en galet bra vän" är min julklapp som jag fick av Lisa. Jag läste den tio gånger på raken och grät och skrattade så högt att min syrra kom in och undrade vad jag höll på med!

Jag älskar dig av hela mitt liv för den du är!

Jag är tyvärr ingen tjej som kommer ihåg varenda grej vi gjort in i minsta detalj. Vi har gjort för mycket! Men det tycker inte jag gör så mycket. För varje gång jag tänker på dig kommer jag bara ihåg alla de gånger vi skrattat tills vi antingen gråtit, kippat efter luft eller väckt hela huset, varje gång vi pratat hela nätterna om allt mellan himmel och jord, varje gång vi legat i varsin ände av en telefon flera mil ifrån varandra och kunnat prata som om vi satt bredvid varandra och hade varit med om det den andra berättade om.

Du och jag har ett eget språk som bara vi förstår. Jag behöver inte beskriva med ord för dig hur jag känner och du behöver inte beskriva för mig. Det räcker med att vi tittar på varandra, så förstår vi precis hur den andra mår eller tycker.

Du är världens underbaraste, glöm aldrig det!


Du kommer vara min bästa vän i all oändlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0