Att börja veckan med en måndag

Hejsvejs! Sitter och har ångest. Ångest över att jag inte gör något.

På fredag har jag historiaprov, torsdag spanskaläxa, tisdag fysikläxa, onsdag matteläxa + att jag ligger sjukt långt efter i både matte och fysik vilket betyder att jag har de tre senaste veckornas läxor att göra också.

Det hemska är att det bara är jag som kan göra något åt det! Egentligen är det inte så mycket läxor, men problemet är ju att jag inte kan övertala mig själv att resa mig från golvet och sätta mig vid skrivbordet och den växane läxhögen. Jag kan inte motivera mig till att göra det, eftersom jag överhuvudtaget inte kan se det minsta roliga i att sitta med samma mattetal i tre timmar och inte komma på lösningen, eller att sitta och stressa upp sig över att jag (trots att jag tycker det är intressant) inte kan få in historian i huvudet.

Jag måste rycka upp mig! Snabbt! För om jag redan efter tre veckor har tappat motivationen i skolan, vem vet då hur det kommer sluta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0