Inomhus SM 2012

I fredags direkt efter mitt fysikprov (som btw gick käpprätt åt helvete) åkte jag, Malin och vår tränare PJ till Örebro för att vara med i stora SM för sörsta gången!

Bjuder på en extremt ocharmig bild precis efter målgången från första tävlingen i vintras..

Vi var så brutalt asmegataggade och spelade musik på högsta volym, skrattade och pratade hela vägen. Vi åt middag på en supercool sportbar, kollade på arenan, köpte trisslotter, skrattade ännu mer och jag och Malin laddade upp inför morgondagen med att titta på Hanna Montana the movie (<3).

När morgonen kom hoppade vi (...) ur sängarna, åt en goood frukost och åkte sedan iväg till arenan. Den var jättefin och när vi kom in, prickade av oss och började titta på de första loppen som började kände man verkligen vilken S J U K T härlig stämning det var i hela hallen. Malin sprang sedan 400m med Moa Hjelmer på banan utanför och gjorde ett asbra lopp!! Jag skulle inte sringa förrän på eftermiddagen så vi åkte iväg för att få lite lugnt. Efter en standard Max-lunch begav vi oss tillbaka till arenan och jag började ladda och värma för 800m. Jag har nog aldrig varit så laddad och samlad som jag var då. Att värma upp tillsammans med Johan Wissman, Mattias Sunneborn, Michel Torneus, Moa Hjelmer och alla andra proffs var så jäkla coolt! De är ju såklart jättefokuserade och laddade, men när man springer där och möter dem varv på varv upptäcker man rätt så snart att de inte är annat än vanliga människor trots allt.

När det var dags att springa hamnade jag i heat 1. Loppet öppnades väldigt fort men trappades ner lite varv 3 (1 varv är 200m och eftersom jag sprang 800m, var det totalt 4 varv). Sluttiden för mig blev 2.19.67 så jag var halvnöjd, men fortfarande helt okej med en så stark öppning! Det var kul att jag orkade hänga med så pass länge som jag gjorde! Malin bestämde sig för att springa 800 hon också och hamnade i heat 2. Det heatet gick också riktigt fort och hade en snabbbare tid än mitt heat men Malin sprang ett jättefint lopp även här och gick i mål på tiden 2.21,49!

Kort och gott hade vi ett svinroligt dygn med många skratt (som alltid)!! Några av helgens bästa kommentarer:

PJ går fram till Malin.
"Moa Hjelmer har prickat av sig nu, så om du vill ha hennes autograf är det bara att gå och klippa ut den från listan!"

Vi pratar om tider under lunchen. Malin:
"Asså för två år sedan hade jag tyckt att...eller nej för en vecka sedan hade jag tyckt att det vore grymt att springa under 59 sekunder!"

Vi stannar på en mack i Bålstad på väg hem. Jag ringer mamma.
Mamma: "Var är ni?"
Jag: "Äh, Malin var är vi?"
Malin: "Ähhh..." *vänder sig mot killen bakom kassan* "Ursäkta var är vi?"
Killen bakom kassan: *skrattar lite nervöst* "Ni är i Bålstad"
Mamma: "Är ni i Kalmar? haha" (internskämt på HÖG nivå)
Jag: "Ja precis, vi är i Kalmar!"
Killen bakom kassan (säger försiktigt till Malin): "Nej asså, inte Kalmar, det ligger mycket längre söderut!!"

Höll på att skratta ihjäl mig när jag hörde vad killen sa!!

Efter den här helgen är jag mer taggad än någonsin att bli bättre inom mina grenar vilket känns både kul, nervig, spännande men också lite jobbigt eftersom jag vet vad som väntar framöver nu under våren med allt studentfirande...



Nu på torsdag ska jag vara med i förtävlingarna till XL-galan och i helgen ska jag springa IJSM och sen är det slut på tävlingarna nu fram till i vår så NU JÄKLAR TAGGAR VI DEN HÄR VECKAN!!! Mitt schema sen i lördags ser därför ut så här, med allt annat inräknat:

lördag:
SM
söndag:
springa distans
måndag:
springa distans
Spanskapresentation
Samhällskunskapsprov
Inlämning av engelskarapporten
tisdag:
träning
sista kvällen med Karin
onsdag:
torsdag:

XL-galan
Religionsprov
fredag:
Essäinlämning
lördag: IJSM försök
söndag: IJSM final

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra reportage Anna!!! :D Hahaha vi hade SÅ SJUKT KUL HELA HELGEN! :D :D :D Längtar till på torsdag!!! :D Och alla andra tävlingar och träningar som kommer! <3 <3 <3

2012-02-20 @ 21:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0