Min Farmor..

...är VÄRLDSbäst! Hon är världens finaste människa och jag älskar henne ûbermycket!!

Några gånger om året packar jag och mina syskon ihop en kasse med det allra nödvändigaste (typ bettskenor, gosedjur, ficklampor och sånt där ni vet). Därefter sätter vi oss på tunnelbanan och åker till Framor. Hos Farmor står middagen fint framdukat på fina dukar, med finporslinet och en ny spännande maträtt, som vi är försökskaniner till, på spisen. I det lilla sovrummet ligger tre madrasser inklämda mellan sängen, skrivbordet och dockskåpet och efter att vi packat upp är det middag som gäller. Middagen slutar alltid med efterrätt, kokosbollar och att vi ligger dubbelvikta och tjuter av skratt.

Dagen efter brukar vi gå en promenad, pyssla till dockskåpet och såklart ÄTA PLÄTTAR!!! (Det här är nästan det viktigaste momentet på hela övernattningen!) Det är alltid tävling om vem som kan äta flest och rekordet ligger just nu på 54 stycken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0