Min vecka

Jag glömde berätta att min söta kusin och fadderbarn Tilda fyllde ett år igår!! Garattis!

Tilda föddes hemma i sovrummet på Prästgården i Tvååker för exakt ett år och en dag sedan. I samma rum som min morfar föddes och dog i. Snacka om att cirkeln blev sluten! Tack vare det kan man lugnt, utan att överdriva, säga att hon snabbt vann hela släktens hjärtan. Inte nog med det är hon den gladaste lilla bebisen man kan tänka sig! Därför kan jag tänka mig vilket kalas det var igår! Hundratals presenter, kort och tårta i massor! Så megagrattis till den stora tjejen Tilda Anna Margaretha Ohlsson!

I onsdags hände något annat roligt! Jag blev filmad av "UR"!!! Jag och Malin hade åkt till Bosön för att träna i en specialgrupp, det var andra gången för mig och det är sjukt kul men J-O-B-B-I-G-T!! När vi värmt upp (= springa två kilometer i högt tempo(!!!)) kom en man fram till vår tränare och frågade om vi ville vara med i ett program som kommer sändas för UR. Vi skulle springa, och sedan skulle en av oss hoppa ner från banorna och knacka programledaren till programmet på axeln och säga: "Men om man har ett tips på en bra föreläsning, var ska man vända sig då?"... Vi tjejer kom överrens om att en tjej som heter Rebecka skulle säga repliken, men efter att mannen envisades med att fråga om jag skulle säga den, blev det tillslut jag som gjorde det... Såå, i framtiden kanske ni får se mitt svettiga, illröda nylle i tv! -Hur man blir en kändizz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0