Jullov i Tvååker

Min mamma kommer från Halland, så vartannat år firar vi jul nere in the place to be Tvååker. Där bor i princip hela min släkt som jag bara träffar ungefär en gång vartannat år, nämligen på julen. Min morbror bor på en gård som förut hade allt ifrån grisar och kor till katter, får och höns men som nu mest innehåller grisar och hästar. På den stora gården bodde min mamma när hon var liten, där föddes även min morfar och min lilla kusin förra året. Hundra meter från själva "huset" bor min mormor och det är där hela familjen ska dansa runt granen och äta julskinka!

Nu är alltså bilen packad, matsäcken kirrad, ipoden laddad, ljudböckerna hyrda och datorn nedpackad, för så fort mamma kommer hem ÅKER VI!!

Tre bilder från Tvååker





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0